تعمیر یا تعویض رابرلاینینگ لاستیک

تعمیر یا تعویض رابرلاینینگ لاستیک؟؟ کدام را انتخاب کنم؟

تعمیر یا تعویض رابرلاینینگ لاستیک؟؟ کدام را انتخاب کنم؟

پس از رابرلاینینگ مخازن گام دوم ایمن نگهداشتن روکش لاستیکی است. ایمن نگه داشتن تجهیزات شما از اهمیت بالایی برخوردار است چه مخازن ذخیره سازی در کارخانه فولاد داشته باشید و چه لوله کشی هایی جهت جابجایی مواد شیمیایی.

آسترهای لاستیکی به عنوان یک لایه محافظ در رگ های تاسیسات شما عمل می کند. و از بروز آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری می کنند. همچنین لازم به ذکر است، تعمیر و نگهداری مناسب باعث می شود تجهیزات شما مدت طولانی تری کار کنند. شرکت  رابرلاینینگ لاستیک زاگرس صنعت در این مقاله به ارائه پیشنهادهایی برای نگهداری آسترهای لاستیکی شما می پردازد. با این حال، اگر هنگامی که در حال بازرسی شیت لاستیک مخازن خود هستید با سوراخ، تاول یا نقص دیگری برخورد کردید، باید در مورد مرحله بعدی تصمیم بگیرید.

مهم ترین سوالاتی که باید در رابطه با رابرلاینینگ مخازن از خودتان بپرسید.

آسترهای لاستیکی از تجهیزات شما در برابر خوردگی محافظت می کنند. اما زمانی که نشانه‌های سایش رخ می‌دهد، زمان آن فرا رسیده است که مشخص شود آیا وضعیت به تعمیر یا تعویض رابرلاینینگ نیاز دارد یا خیر.

در اینجا لیستی از سوالاتی است که باید به آنها پاسخ دهید تا به تصمیم شما کمک کند:

  • میزان گستردگی شکست چقدر است؟
  • آیا تعمیر موقت شیت لاستیک امکان پذیر است؟
  • آستر موجود چه سنی دارد؟
  • آیا تعویض روکش لاستیکی گزینه بهتری است؟
  • چه لوازمی و تجهیزاتی موجود است؟
  • آیا نیروی متخصص در دسترس است؟
  • بازه زمانی تعمیر یا تعویض چقدر است؟
  • از چه تکنیک هایی می توانید برای تعمیر استفاده کنید؟

با پاسخ دادن به این سؤالات، هنگام ارزیابی تأثیر بر تولید و هزینه های بالقوه، دیدگاه مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. پاسخ به این سوالات می تواند شما در مسیر صحیح جهت انتخاب تعمیر یا تعویض رابرلاینینگ راهنمایی کند.

مثلث بازرسی وضعیت آستر لاستیکی

مثلث وضعیت رابرلاینینگ لاستیک

پس از ارزیابی وضعیت، می توانید تعیین کنید که قدم بعدی شما چه خواهد بود. وضعیت هر پوشش لاستیکی، با توجه به موارد استفاده از آن متفاوت است. مثلا اگر محلول بسیار غلیظ HCL را ذخیره می کنید، ممکن است تصمیم شما متفاوت باشد. این یک عمل متعادل کننده است.

سه عامل اصلی در ارزیابی راه حل های بالقوه شما عبارتند از:

عمر باقی مانده از آستر شما

هزینه تعمیر و تعویض رابرلاینیگ

سن پوشش فعلی

به عنوان مثال، اگر آستر شما عمری 10 ساله دارد و پس از 9 سال سوراخ ایجاد می شود، جایگزینی آستر احتمالاً منطقی تر است. با این حال، اگر پوشش شما تنها پس از سه سال سوراخ شد، معقول تر است که بخواهید آن را تعمیر کنید.

توجه داشته باشید، هنگام تعیین هزینه تعمیر، توجه به تمام عوامل مهم است. باید بررسی کنید چه عاملی موجب چنین مشکلی شده است. اگر محلول شیمیایی زیر آستر باشد، ممکن است مشکلاتی در آینده ایجاد کند. حتی یک تاول با قطر 2 اینچ نیز می تواند باعث آسیب در هنگام گیرکردن مایع در داخل آن شود. هنگامی که یک ماده شیمیایی بین پوشش و مخزن گیر می کند، بریدن ناحیه تاول زده ممکن است راه حل موثری نباشد. و تاثیر آن در دراز مدت خودش را نشان بدهد.

سناریوهای معمول تعمیر پوشش لاستیکی

سناریوهای معمول تعمیر پوشش لاستیکی

در حالی که هر موقعیتی باید به صورت جداگانه ارزیابی شود، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که اعمال کننده و کاربران نهایی می توانند از آنها پیروی کنند.

بلند کردن درز روی لبه یا گوشه: ناحیه شل را صاف کنید و فقط چسبندگی خوبی به دست آورید. ناحیه را مجدداً آزمایش کنید و در صورت نیاز آن را روکش کنید.

تغییر رنگ (زنگ‌رنگ در اثر خوردگی مخزن): می‌تواند ناشی از سوراخ، برش یا درز باشد. قسمت را برش داده، صاف کرده کنید و سپس آن را پر کرده و روی آن بپوشانید. اگر در این زمینه تخصص کافی را ندارید بهتر است از یک نیروی متخصص در زمینه خدمات رابرلاینینگ کمک بگیرید.

ظاهر زغالی: اگر در 1-2 لایه بالایی قرار دارد، آن را صاف کرده و روی آن آستر لاستیکی قرار دهید.

توجه: لازم به ذکر است اگر قسمت بزرگی از مخزن آسیب دیده باشد و عمق آن بیشتر از دو لایه باشد، آستر باید تعویض شود.

برش ها یا بریدگی ها، اغلب در کف از نردبان داربست: اگر کوچک باشد، روکش کافی است. اگر بزرگ است، باید لایه را برش دهید و سپس آن را پر کنید و روی آن آستر قرار دهید.

تکه های شل: برداشتن تکه های شل امری ضروری جهت محافظت از شیت لاستیک شماست. پس از اقدام به برداشتن روکش لاستیکی جدید در آن قسمت قرار بدهید.

عیب کوچک (سوراخ): سوراخ ایجاد شده را اول پر و سپس روکش کنید.

سطح اکسید شده (باعث آلودگی می شود): به آرامی سطح را صاف کنید.

انواع ترک خوردن:

ترک خوردگی سطحی سبک 1/8 ضخامت آستر: هیچ اقدامی لازم نیست.

ترک خوردگی سطح متوسط ¼ ضخامت آستر: پر کردن و روکش.

ترک شدید سطح ½ ضخامت پوشش: جایگزینی لازم است.

لایه لایه شدن: پرکردن و روکش.

جداسازی آستر (لاستیک نرم از سخت): پرکردن، صاف کردن و در انتها استفاده از روکش.

شکست باند آستر:

تاول هایی با قطر کمتر از 2 اینچ: برای تعیین وجود محلول در پشت آستر بهتر است با کمک یک متخصص آن را آزمایش کنید. اگر بیشتر قسمت های پشت آستر آسیب دیده اند بهتر است آن را به کلی تعویض کنید.

تاول هایی با قطر بیش از 2 اینچ: آستر لاستیکی را برش داده، پر کنید و روی آن قرار دهید.

به یاد داشته باشید، اینها دستورالعمل های کلی هستند که باید دنبال کنید. هر موقعیتی مستلزم بررسی دقیق تر است. هنگام تصمیم گیری برای تعمیر یا تعویض رابرلاینینگ، همیشه مهم است که سن پوشش را در نظر بگیرید. این عامل تعیین کننده اقدام بعدی شما خواهد بود.

اگر برای ارزیابی ایراد پوشش لاستیکی در اصفهان به کمک نیاز دارید، برای راهنمایی با تیم مجرب شرکت رابرلاینینگ زاگرس صنعت تماس بگیرید. این مجموعه با بهره گیری از نیرو های متخصص و سالها تجربه در این زمینه در کنار شما خواهد بود. تا در کمترین زمان ممکن با نازل ترین قیمت و بهترین متریال موجود در بازار همه آنچه در جهت محافظت از مخازن شما لازم است را در اختیارتان قرار بدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *