انتخاب بهترین پوشش جهت رابرلاینینگ مخازن

بررسی و انتخاب بهترین پوشش جهت رابرلاینینگ مخازن و لوله های نفت

بررسی و انتخاب بهترین پوشش رابرلاینینگ مخازن و لوله های نفت

این روز ها در صنایع مختلف از مخازن و لوله ها برای جابجایی و ذخیره سازی مواد استفاده می شود. از آنجایی که انتخاب شیت لاستیک مناسب برای رابرلاینینگ قطعاتی که دائما با مواد شیمیایی مانند نفت، بنزین و گازوئیل و … در تماس هستند نیازمند دقت زیادی است. زاگرس صنعت به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات رابرلاینینگ در این مقاله به شما این اطمینان را می دهد که در پایان شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان بهترین رابرلاینینگ را برای لوله ها و مخازن نفتی خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

پوشش های نیتریل را برای کاربردهای صنعت نفت و گاز انتخاب کنید

شرکت رابرلانینگ زاگرس صنعت با سالها تجربه به معنای واقعی کلمه صدها گزینه را برای پوشش‌های اولیه یا ثانویه برای لوله‌ها و مخازن ذخیره‌سازی به شما ارائه می‌کند، تا از تجهیزات سرمایه‌ای ارزشمند در برابر آسیب‌های خورنده محافظت کند و از نشت مواد مختلف جلوگیری کند.

هر صنعتی مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را دارد. در صنعت نفت و گاز یا ماسه های نفتی، پوشش نیتریل عملکرد مورد نیاز برای مقاومت در برابر ماهیت خورنده مواد شیمیایی و انواع گازهای تولید شده توسط مواد پمپ شده از طریق لوله ها یا ذخیره شده در مخازن را فراهم می کند. این پوشش به علت مقاومت بالایی که در برابر فشار دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای چنین مخازنی می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع پوشش های لاستیکی و موارد استفاده

پوشش های نیتریل برای استفاده در انواع مخازن ذخیره سازی، ظروف حمل و نقل، یا برای لوله های تصفیه آب با محتوای روغن بالا کاملا مناسب می باشد. عوامل مختلفی در انتخاب نوع خاصی از پوشش نیتریل که ممکن است مورد نیاز باشد تاثیر دارد. که یکی از این موارد درجه حرارت مخزن می باشد که در ادامه شرح می دهیم.

درجه حرارت:

یکی از اولین عوامل تعیین کننده، میزان دمایی است که قرار است روی پوشش قرار بگیرد. پوشش های نیتریل نرم و نیمه سخت نیتریل برای دماهای تا 190 درجه فارنهایت (88 درجه سانتیگراد) توصیه می شود. نیتریل هیدروژنه برای دماهای بالاتر توصیه می شود، زیرا در شرایطی که به 302 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) می رسد، عملکرد خوبی دارد.

پوشش نیتریل نسبت به سایر مواد پوشش مصنوعی مقاومت بالایی در برابر فرآورده های نفتی نشان می دهد. انتخاب مناسب شیت لاستیک جهت رابرلاینینگ می تواند به جلوگیری از آلودگی محصول، نشت یا شکستگی مخزن یا لوله کمک کند. انتخاب پوشش نامناسب و با مقاومت کمتر می توانند سبب بروز هزینه های اضافی ناشی از خرابی و نشت شیت لاستیک شود. این پوشش ها پس از مدتی شروع به متورم شدن کنند، سپس در نهایت حل یا متلاشی می شوند که این مورد سبب آسیب رسیدن به لوله یا مخزن می شود.

تاثیر دما در انتخاب شیت مناسب برای مخازن نفت و گاز

نوع گازها:

یکی دیگر از عوامل مهم به ویژه در صنعت نفت و گاز، این است که چه گازهایی ممکن است بر مخازن یا آسترها تأثیر بگذارد. گاز های مختلف تاثیر های متفاوتی بر روند عملکرد پوشش های لاستیکی دارد. انواع گاز ها مانند گاز شیرین یا ترش یا سولفید هیدروژن و … می باشد. انتخاب شیت نا مناسب می تواند هزینه های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. یک قانون کلی که برای رابرلاینینگ باید از آن پیروی کرد، قسمت در میلیون (ppm) محتوای هیدروکربن یا روغن موجود در موادی است. که در لوله ها جریان دارد یا در مخازن ذخیره می شود.

هنگامی که محتوای هیدروکربن یا روغن در مخازن و لوله ها بالای 200 پی پی ام باشد، بهترین پوشش برای ایجاد حفاظت کافی برای سطح هیدروکربن ها پوشش نیتریل است. برای مخازنی که با گاز هایی با غلظت های پایین تر در تماس هستند به جای پوشش نیتریل می توانید از آستر نئوپرن استفاده کنید. انواع آسترهایی که به طور بالقوه برای این شرایط مناسب هستند عبارتند از LS575، VE612BNE یا VE712BN، با آسترهای نئوپرن مناسب برای دماهای تا 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتیگراد) و سایرین که قادر به تحمل دمای تا 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) هستند.

تاثیر انواع گازها در انتخاب شیت مناسب برای مخازن نفت و گاز

تغییرات فرآیند، پوشش دهده های جدید را می طلبد

در برخی از موارد به علت عدم تحقیقات میدانی باید انتخاب پوشش دهنده با دقت بیشتری انجام شود. لوله ها و مخازن ذخیره سازی که سرعت مواد مواد عبوری از آن ها به مرور افزایش می یابد. یا مخازنی که به مرور دمای مواد در آن به دماهای بالاتر تغییر می کنند. عدم استفاده از آستر های نیتریل ممکن است مشکلاتی مانند خرابی های زودرس در آستر یا کاهش عمر مخزن به دلیل سطح غلظت هیدروکربن وجود داشته باشد.

نتیجه گیری:

انتخاب صحیح پوشش نیتریل برای فرآوری نفت و گاز یا معدن می تواند به ساده سازی فرآیند تولید کمک کند. و از هزینه های غیر ضروری یا از دست دادن زمان تولید صرف شده برای تعمیر یا جایگزینی تجهیزات جلوگیری کند. یکی از عوامل مهم در انتخاب تولید کننده و ارائه‌دهنده پوشش لاستیکی، اعتماد است. شما می توانید با یک تماس با متخصصین شرکت رابرلاینینگ زاگرس صنعت بهترین پوشش رابرلاینینگ مخازن نفت و گاز با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا را با توجه به نیاز صنعتتان تهیه و نصب کنید. مشتریان می‌دانند که زاگرس صنعت، با نظارت سخت‌گیرانه‌اش بر هر مرحله از فرآیند تولید، محصولاتی را ارائه می‌دهند که انتظارات را برآورده می‌کنند و مطابق با مشخصات دقیق عمل می‌کنند.

همچنین خوشحال می شویم اگر موردی را در انتخاب بهترین پوشش رابرلاینینگ مخازن و لوله ها از قلم انداخته ایم شما در قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان این صفحه به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *