چهار عامل اصلی در جهت انتخاب شیت لاستیکی مناسب

چهار عامل اصلی در جهت انتخاب شیت لاستیکی مناسب

چهار عامل اصلی در جهت انتخاب شیت لاستیکی مناسب

لاستیک یک ماده خاص است. نه تنها به این دلیل که می تواند هر شکلی به خود بگیرد، بلکه به دلیل خواص متنوع آن است. به همین دلیل است که در بین موادی که جهت مهر و موم سطوح مورد استفاده قرار میگیرند از محبوبیت بالایی برخوردار است. لاستیک متشکل از ده ها پلیمر و حتی ترکیبات مختلف است . شیت لاستیکی یک نوع ماده الاستومریک است که به صورت ورقهای بسیار باریک و بزرگ با ضخامت متفاوت، به طول مخازن منابع و… پیچیده می‌شوند.

این ورقها از موادی مانند پلی اورتان، نئوپرن، کلرپرن، بوتیل رابر، سیلیکون و غیره ساخته می‌شوند. شیت لاستیکی در کاربردهای متعددی استفاده می‌شود، از جمله پوشش‌های ضد آب، طبقات آب بندی، لایه‌های پایه، بسته‌بندی و غیره. از این جهت عوامل موثر بر انتخاب شیت لاستیک مناسب برای هر کسی و کاری حائز اهمیت است. شرکت رابرلاینینگ زاگرس صنعت در این مقاله قصد دارد تا با بررسی عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک شیت لاستیکی با توجه به نیاز صنعتتان شما را در انتخاب لاستیک مناسب را برای مهر و موم خود همراهی کند.

محیط و مواد مورد استفاده، دما، فشار و زمان

اهمیت مهر و موم مناسب اغلب دست کم گرفته می شود. زیرا انتخاب اشتباه عواقب شدیدی دارد. در مرحله طراحی یک منبع یا مخزن، این امر منجر به کار مجدد، هزینه های بالاتر و زمان طولانی تری برای کسب وکار شما می شود. در تمام سطوحی که در حال کار هستید، خطر نشت، خرابی یا حتی تصادف وجود دارد و هیچ کس این را نمی خواهد. از این رو باید قبل از خرید شیت لاستیک به چهار مورد توجه کنید. عواملی که در انتخاب نوع لاستیک مهر و موم مورد نیاز شما مورد توجه اند عبارت اند از:

نوع مواد مورد استفاده

درجه حرارت

فشار

زمان

این موارد چیزهای زیادی در مورد الزاماتی که یک شیت لاستیکی برای مهر و موم باید برآورده کند، می گوید. این عوامل همچنین بر عملکرد و طراحی مهر و موم ها و شیت های لاستیکی تأثیر زیادی دارند. علاوه بر موارد بالا جنبه های دیگری مانند شکل، زمان کارکرد و حتی انتخاب برند خوب و با کیفیت در هنگام خرید شیت لاستیک نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شیت لاستیک

محیط سطح نیاز به رابرلاینینگ شما با چه موادی در تماس است؟

نوع موادی که سطح شما با آن در تماس است اصلی ترین عامل تاثیرگذار در هنگام خرید شیت لاستیک است. یک مهر و موم لاستیکی با مواد مختلفی در تماس است. به عنوان مثال، اگر شما دارنده یک تولیدی هستید که همیشه سطوح کف زمین در حال ضربه خوردن است. یا در صنعتی فعالیت می کنید که سطح کارخانه شما دائما لیز و لغزنده است. هر ترکیبی نمی تواند همه موارد را تحمل کند، بنابراین محیط شما نقش مهمی در انتخاب صحیح ورق لاستیکی دارد.

شما باید با توجه به کسب و کارتان لاستیکی را انتخاب کنید که در برابر انواع ضربه و مواد شیمیایی مقاوم باشد. و یا عایق الکتریکی باشد. همچنین اگر در صنعتی فعالیت می کنید که نیازمند آب بندی قطعات و ماشین آلات خود هستید انتخاب شیت لاستیکی مناسب در این هنگام می تواند کاهش هزینه را برای شما به دنبال داشته باشد. موادی که سطوح مختلف با آن در تماس اند مواد جامد مایع و گاز است.

هر نوع لاستیک با توجه به نیاز صنایع مختلف در مورد مقاومت در برابر سایش، نفوذپذیری گاز، مقاومت در برابر ضربه یا مواد شیمیایی و غیره به مواد مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهد.

هنگام انتخاب یک ماده مناسب، همیشه تمام موادی که ورقه لاستیکی با آنها در تماس است را در نظر بگیرید. به عنوان مثال مواد تمیز کننده، روان کننده ها و…

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب شیت لاستیکی

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب شیت لاستیکی

دمایی که لاستیک با آن در تماس است چقدر گرم یا سرد است؟

بعد از نوع مواد، دما دومین عاملی است که تأثیر زیادی بر عملکرد آب بند دارد. و به دلیل تأثیرات داخلی (کاربرد دستگاه یا سطح) یا خارجی (آب و هوا یا تمیز کردن با بخار داغ) تمایل به تغییر دارد. آیا ورق لاستیکی با دمای بالا یا شاید بسیار پایین تماس پیدا می کند؟ دما تا چه حد و چند بار تغییر می کند؟ پاسخ به این سوالات شما را به انتخاب شیت لاستیک ایده آل نزدیک می کند.

با این حال، دما یک موجودیت مجزا نیست و نمی توانید آن را از سایر موارد جدا در نظر بگیرید. آنچه شما را به انتخاب ورقه لاستیک ایده آلتان می رساند توجه به ترکیب دما، زمان و محیط است که معمولاً این ترکیب عاملی تعیین کننده است. در هنگام انتخاب ورق های لاستیکی با جنس و متریال مختلف از جمله ورق پلی آمید، پلی اورتان، شیت های لاستیکی و سایر موارد دیگر حتما مقاومت آن ها را در برابر تغییرات دما بررسی کنید.

فشار در سطح لاستیک چقدر بالا یا پایین است؟

شیت های لاستیکی خاص پس از نصب می توانند فشارهای بسیار بالایی تا صدها بار را تحمل کنند. فقط به آب بندی های هیدرولیک فکر کنید. اما مراقب باشید همه مواد تحت فشار بالا واکنش یکسانی نشان نخواهند داد. این منجر به این خطر می شود که شیت شما دیگر به درستی عمل نکند. یا سریعتر از حد انتظار فرسوده شود. همچنین، در نظر بگیرید که لاستیکی که برای آب بندی مورد استفاده قرار گرفته است هر چند وقت یکبار و برای چه مدت تحت فشار خواهد بود. همه این موارد سبب می شود تا میزان فشاری که قرار است بر سطح شیت وارد شود را بدانید. فشار بیشتر معمولا نیاز به شیت هایی با سختی بالاتر دارد. و اغلب مقدار فشار تعیین کننده سختی نوع پلیمر است. درست مانند دما، ترکیب فشار و زمان نقش مهمی ایفا می کند.

میزان فشار در سطح لاستیک

میزان فشار در سطح لاستیک

برای چه مدت زمانی دما و فشار اعمال می شود؟

همانطور که قبلا گفته شد. در هنگام انتخاب عایق لاستیکی ترکیب و تماس سطوح با دما و فشار و محیط، زمان نیز تأثیر مهمی در انتخاب آب بند دارد. در اینجا، شما به زمانی که عایق در معرض دمای عملیاتی و اوج قرار می گیرد نگاه می کنید. این بدان معنی است که شما باید از دمایی که یک جزء می تواند در معرض آن قرار گیرد، و همچنین اینکه چقدر در معرض آن دما قرار می گیرد، آگاه باشید. اگر شیت شما مجبور باشد روزانه چندین دقیقه در دمای معین با مواد مختلف در تماس باشد ، این عامل در انتخاب شما تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

نتیجه گیری:

در انتخاب شیت لاستیکی مناسب توجه به مواردی چون محیط، فشار، دما و زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین پیش از خرید عایق لاستیکی نوع نیاز خود را مشخص کنید این امر سبب می شود تا در کوتاه ترین زمان ورقه لاستیکی با کیفیت و کاربردی برای صنعتتان را پیدا کنید. مشاورین ما صفر تا صد (از خرید تا نصب) در کنار شما خواهند بود. پس از تماس با متخصصین آن ها با بررسی و نیازسنجی صنعت شما بهترین نوع شیت لاستیکی را به شما معرفی خواهند کرد. رابرلاینیگ لاستیک سطوح خود را به زاگرس صنعت بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *