مراحل بازرسی و تعمیر پوشش لاستیکی

مراحل بازرسی و تعمیر پوشش لاستیکی

مراحل بازرسی و تعمیر پوشش لاستیکی

هدف از استفاده از آستر لاستیکی محافظت و نگهداری از دیواره مخازن در کارخانه جات صنعتی می باشد. این آستر ها نه فقط در دیوار مخازن بلکه به عنوان کف پوش در صنایع مختلف نیز به کار می رود. پوشش لاستیکی کاربردهای زیادی دارد و به عنوان یک عایق بسیار عالی در برابر ضربه و الکتریسیته است. شرکت رابرلاینینگ زاگرس صنعت در این مقاله قصد دارد مراحل بازرسی و تعمیر پوشش لاستیکی را شرح دهد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بازرسی پوشش لاستیکی با انجام پنچ گام

بازرسی و نگهداری مناسب یک آستر لاستیکی برای عمر طولانی آن و جلوگیری از خاموش شدن پرهزینه، به دلیل آسیب حیاتی است. در بیشتر موارد، آسیب را می توان با بازرسی های منظم و یک رویکرد پیشگیرانه برای تعمیر خرابی ها در مراحل اولیه کاهش داد. رعایت مراحل زیر در طول فرآیند بازرسی پوشش لاستیکی می تواند به کاهش آسیب به کشتی، زمان توقف لازم برای تعمیرات و ایمنی افراد درگیر در این فرآیند کمک کند.

بازرسی پوشش لاستیکی با انجام پنج گام

گام اول: کاهش مواد شیمیایی و پاکسازی مخزن

برای بازرسی مخزن با روکش لاستیکی، ابتدا باید ظرف را خالی کنید، آن را خنثی کرده و کاملاً بشویید. باید به مدت 24 ساعت یا در طول شب هوا داده شود تا دود از بین برود. قبل از ورود به مخزن، سطح اکسیژن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که بخارات سمی خارج شده اند. این امر از بروز هرگونه مسمومیت در هنگام ورود جلوگیری می کند.

گام دوم: استفاده از تجهیزات لازم

برای یک بازرسی کامل توسط یک بازرس باتجربه، پوشش مخزن به یک نقشه کلی از تجهیزات برای کمک به مکان یابی و علامت گذاری مناطق نیاز به تعمیر نیاز دارد. او به یک منبع نور قابل اعتماد، گچ، کلیپ بورد برای نقشه کشی، طول سنج (ابزار اندازه گیری لاستیکی)، و یک تست کننده جرقه برای بازرسی مناسب نیاز دارد.

لازم به ذکر است جهت حفظ و رعایت نکات ایمنی، یک بازرس باید از روپوش دور ریختنی، کلاه سخت، عینک، دستکش یکبار مصرف و ماسک تنفسی استفاده کند.

گام سوم: بازرسی

بازرسی پوشش لاستیکی کاری دشوار است و با توجه به شرایط مختلف، متفاوت است. همه چیز از ترک ها و پارگی های جزئی تا شکست ها یا کنده شدن قسمت های بزرگ باید در طول بازرسی ارزیابی شود. به دلیل پیچیدگی این مرحله، نگاهی گذرا به کل پوشش لاستیکی باید به تعیین شرایط کلی کمک کند. اما برای بازرسی تخصصی حتما نیاز به بهره گیری از یک نیروی متخصص دارید. شرکت رابرلاینینگ زاگرس صنعت ارائه دهنده انواع خدمات رابرلاینینگ در اصفهان می باشد. شما با تماس با شماره 09130686927 می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

شما با توجه به ظاهر عمومی پوشش لاستیکی ممکن است بتوانید وضعیت عمومی آن را حدس بزنید. اگر پوشش سطح لاستیکی، الگوی برجسته پلی اتیلن یا استفاده از آستر برای رول کردن لاستیک را نشان دهد، ظاهر عمومی آن نشان دهنده وضعیت خوب آستر است. برای بررسی های دقیق تر در این نقاط، طول سنج باید سختی مورد انتظار را اندازه گیری کند، که این سختی تعیین کننده این است که آستر در شرایط خوبی است یا به تعمیر احتیاج دارد. با کمک سایر آزمایش‌های اضافی و تخصصی با یک تستر جرقه می‌توانید به تأیید عدم وجود نشتی کمک کنید.

گام چهارم: تعمیر

پس از بازرسی سطوح داخلی مخرن باید نقاطی که نیازمند تعمیر هستند را تعمیر کنید. نواحی کوچک با عرض کمتر از 18 اینچ را می توان با پر کردن و روکش ثابت کرد. توصیه می شود که تعمیرات با اسکیو 45 درجه تکمیل شود. روش تعمیرات جزئی و کوچک به این صورت است که ناحیه را با استفاده از لاستیک مشابه با شیت لاستیک اصلی پر می کنند. و سپس ناحیه تعمیر را با همان آستر که 2 اینچ فراتر از محیط نیازمند مواد پرکننده گسترش می یابد، پوشانده می شود.

اگر لازم است چندین تعمیر در یک منطقه کوچک انجام شود، همه لکه ها باید پر شوند و سپس با یک بخش بزرگتر از لاستیک پوشانده شوند تا تمیزی ظاهری پوشش لاستیکی هنگام رابرلاینینگ مخازن حفظ شود. این روش به کاهش احتمال نشت ناشی از گوشه بلند شده که در لاستیک رایج است کمک می کند.

برای تعمیرات بزرگ‌تر، می‌توان از یک شیت لاستیکی تک ورق استفاده کرد، زیرا لپ‌ها در مقایسه با سطح بسیار کوچک‌تر فشار کمتری خواهند داشت. اگر بتوان به یک زاویه باز خوب دست یافت، تعمیر وصله تک ورقه ای قابل قبول است، حتی در مناطقی که چندین فوت مربع است این روش قابل اجرا است. در غیر این صورت باید سایر روش ها را امتحان کنید.

تعمیر پوشش لاستیکی و رابرلاینینگ مخزن

گام آخر: نگهداری و نظارت مستمر

یک استراتژی فعال برای بازرسی و نگهداری باید برای بقای طولانی مدت تجهیزات لاستیکی دنبال شود. لکه های سبز یا زرد را کنترل کنید زیرا می تواند نشانه ای از خراب شدن فولاد در اثر نشت اسید باشد. رسوبات شیمیایی نشانه دیگری از نشت است و می تواند یک شکست قریب الوقوع را پیش بینی کند. جهت کاهش هزینه های اضافی ناشی از تعمیرات زود هنگام مخازن بهتر است بازرسی درون این مخازن را در بازه زمانی های نزدیک به هم انجام بدهید. اگر تعمیرات به موقع در اولین علائم خرابی پوشش لاستیکی رخ دهد، اغلب می توان تعمیرات فلزی را کاهش داد.

قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد مهم ترین عامل پیری زودرس پوشش لاستیکی مخزن است. دمای بیش از 200 درجه فارنهایت (93 درجه سانتیگراد) نقش قطعی در خراب شدن پوشش لاستیکی دارد. آسترهای لاستیکی هرگز نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند، اگرچه برخی استثناها از جمله آسترهای کلروبوتیل، هیپالون و نئوپرن وجود دارد.

بخوانید: چهار عامل اصلی در جهت انتخاب شیت لاستیکی مناسب

نتیجه گیری:

در بالا به بررسی مراحل بازرسی و تعمیر پوشش لاستیکی پرداختیم. شما با یک رویکرد فعال و دقیق برای بازرسی و تعمیر تجهیزات لاستیکی خود، اغلب می توانید از خرابی های پرهزینه و وقت گیر آستر جلوگیری کنید. اگر پوشش لاستیکی فعلی شما قابل تعمیر نیست یا اگر برای تعیین این تصمیم به کمک نیاز است، لطفاً با ما تماس بگیرید. زاگرس صنعت به عنوان یک شرکت رابرلاینینگ قطعات صنعتی، انواع شیت لاستیکی با کیفیت را در کوتاه ترین زمان برای شما تولید می کند تا به ساده سازی فرآیند صنعتی شما کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *